دیالوگ

دیالوگ

کامبیز رستگار
دیالوگ

دیالوگ

کامبیز رستگار

زندگی تمام شد...

وقتی میتوانستم صحبت کنم ، گفتند: گوش کن...
وقتی میتوانستم بازی کنم ، مرا کار کردن آموختند ...
وقتی کاری پیدا کردم ، ازدواج کردم
وقتی ازدواج کردم ، بچه ها آمدند
وقتی آنها را درک کردم ، مرا ترک کردند...!!
وقتی یاد گرفتم چگونه زندگی کنم ، زندگی تمام شد...

دوستیهای واقعی...


شبی که بارون شدیدی می بارید،
"پرویز شاپور" از "احمد شاملو"پرسید : چرا اینقدر عجله داری؟!
شاملو گفت: می ترسم به آخرین اتوبوس نرسم.
شاپور گفت: من می رسونمت .
شاملو پرسید: مگه ماشین داری؟
شاپور ﮔﻔﺖ:نه، اما چتر دارم! 

پاییز

پاییز
همیشه
خیلی تصادفی
از انتهای کوچه
سمت چپ
خیابان اول نه، خیابان دوم
اولین چهارراه
می آید...
دقیقا
از همانجایی که
 تو رفتی

#محمدصادق یارحمیدی

«اسب های لنونگراف شبیه ما نیستند»

ادوارد: میدونی فرق بین درد و رنج چیه؟
آنا: چه فرقی میکنه؟ وقتی دوتاشون بدن
ادوارد: وقتایی که باهات حرف میزنم و
حواست پیش یکی دیگه س،
این میشه رنج!
آنا: خب درد چیه اونوقت؟؟
ادوارد : که با این حال باز دوستت دارم!

«اسب های لنونگراف شبیه ما نیستند»
رابرت کیوساکی

آقای آرکادین

اورسن ولز: خواب دیدم که تو یه قبرستون ام. تمام سنگ قبرها عجیب بود:مثلا متولد 1822 - وفات 1826
یا تولد 1930 - وفات 1934.... کلا فاصله بین تولد و مرگ خیلی کم بود. خیلی تعجب کردم.... تو قبرستون یه مردی بود. ازش پرسیدم: چطور مردم این روستا انقد زود می‌میرند؟

بهم گفت: ما اینجا رو سنگ قبرها سن افراد رو نمی‌نویسیم، ما مدت زمانی رو که عاشق یکی بودن رو روی سنگ قبرشون حک می‌کنیم!



فیلم آقای آرکادین - کارگردان: ‌اورسن_ولز

روان درمانی اگزیستانسیال

هیج رابطه ای قادر به از میان بردن "تنهایی" نیست.
هریک از ما در "هستی" تنهاییم.
ولی میتوانیم در تنهایی یکدیگر شریک شویم.
همان طور که "عشق" درد تنهایی را جبران میکند،
اگر بتوانیم موقعیتهای "تنها" و "منفرد" خویش را درهستی بشناسیم
و سرسختانه با آنها رویارو شویم،
قادر خواهیم بود رابطه ای مبتنی بر عشق و دوستی با دیگران برقرار کنیم...
 
اروین یالوم/ کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

تنهایی
اروین_یالوم

گلستان سعدی

پادشاهی قصد کشتن اسیری کرد. اسیر در آن حالت ناامیدی شاه را دشنام داد. شاه به یکی از وزرای خود گفت: او چه می گوید؟ وززیر گفت: به جان شما دعا می کند. شاه اسیر را بخشید. وزیر دیگری که در محضر شاه بود و با آن وزیر اول مخالفت داشت گفت: ای پادشاه آن اسیر به شما دشنام داد. پادشاه گفت: تو راست می گویی اما دروغ آن وزیر که جان انسانی را نجات می دهد بهتر از راست توست که باعث مرگ انسانی می شود.

«گلستان سعدی»
 
جز راست نباید گفت
هر راست نشاید گفت

پوست انداختن

هستی آدمیزاد در نهایت یک راهپیمایی سخت و انفرادی است که برنده‌اش نه آدم تیزپاست و نه آدم شجاع یا حتی آدم مریض و وامانده بلکه آن کسی است که تصوری از عظمت احتمالی خودش دارد و آن‌قدر دلیر است که به خاطر آن عظمت زندگی کند.


کارلوس فوئنتس / پوست انداختن

خداحافظ گاری کوپر

یکی از احمقانه ترین فرمول های روانشناسی جدید این است که می گویند: علت میخواری معتادان این است که نمی توانند خود را با واقعیات سازگار کنند. خب آخر کسی که بتواند خود را با واقعیات سازگار کند که یک بی درد الدنگ است...!

-
خداحافظ گاری کوپر | رومن گاری | مترجم: سروش حبیبی

بدون سانسور

می بوسمت
بدون سانسور
و می گذارمت تیتر درشت روزنامه
آنجا که حروفش را
بی پروا چیده اند
و خبرهایش را محافظه کارانه
و من همیشه
زندگی را آسان گرفته ام
عشق را سخت ...

"نزار قبانی"